Veřejný závazek
- Poslání organizace
- Cíle organizace
- Definice cílové skupiny klientů služeb
- Principy poskytování sociálních služeb
Obecný zájem, z.ú., se sídlem Gen. Govorova 575, Smiřice, provozovatel sociálních služeb ve městě Smiřice a v obcích v dojezdové vzdálenosti 20 kilometrů.
Nestátní nezisková organizace vznikla v říjnu 2003 zapsána u MVČR.
1. Poslání organizace
Posláním a dlouhodobým cílem organizace je poskytování sociálních služeb.
- Poskytovat takovou podporu, která klientům umožní zůstat ve svém přirozeném prostředí a společenství a v maximální možné míře si zachovat svůj dosavadní způsob života.
- Umožnit klientovi využívat místní instituce poskytující služby veřejnosti, setkávat se se svými blízkými, s místní komunitou.
- Poskytovat služby bezpečně, odborně, zachovávat a rozvíjet důstojný život klientů.
Služby poskytujeme v domácnostech klientů služeb kvalifikovanými pracovníky.
2. Cíle organizace
- Poskytování sociálních služeb, dle platných norem, zákonů (Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách). Naplňovat standardy kvality sociálních služeb, které jsou aktuálně zpracovávány a vydávány vnitřními směrnicemi organizace.
- Přispívat k rozvoji a zvyšování kvality poskytovaných služeb, odborného vzdělání všech pracovníků organizace a počtu spokojených klientů služeb.
- Uspokojovat potřeby klientů tak, aby mohli žít běžným způsobem života, na který jsou zvyklí, podporovat klienty v samostatnosti, nezávislosti a začleňování do společnosti.
- Přispívat ke zvýšení dostupnosti sociální služby lidem potřebným. Podpora a rozvoj funkčního systém spolupráce s městem Smiřice a s obcemi, ve kterých služby poskytujeme.
- Stabilní postavení v síti registrovaných poskytovatelů sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
- Za účelem zajištění stabilního provozu a důstojných podmínek pro práci zaměstnanců a zainteresovaných osob organizace, získávání více zdrojové finanční podpory.
3. Definice cílové skupiny klientů služeb
Služby poskytujeme seniorům, lidem fyzicky nemocným, kteří se ocitli v nepříznivé sociální, životní situaci a pro svůj zdravotní stav si nemohou sami bez pomoci druhé osoby obstarat základní životní potřeby.
Služba není určena klientům:
- kteří svým chováním ohrožují sebe a okolí, jsou pod vlivem návykových a omamných látek
- kteří trpí nakažlivou nebo infekční chorobou nebo jsou v karanténě
4. Principy poskytování sociálních služeb
Tyto principy byly vytvořeny členy orgánů organizace Obecný zájem, z.ú. a byla přijata a schválena jako základní etická pravidla.
- Maximální podpora nezávislosti jedince
Pracovníci organizace respektují individuální potřeby klientů a potřeby společnosti, každý klient se rozhoduje samostatně. Na zjišťování potřeb klienta, stanovení cílů a postupů jejich naplňování se podílí klient společně se sociálním pracovníkem, klíčovým pracovníkem nebo vedoucím pracovníkem. - Respektování hodnoty a důstojnosti, každé lidské bytosti
Bez ohledu na původ, rasu, postavení, pohlaví, náboženství, věk, sexuální orientaci, postižení, náboženské vyznání respektujeme každého klienta. - Podporujeme začleňování klienta do společnosti
Podporujeme přirozené vztahové sítě, aby nedocházelo k sociálnímu vyloučení. - Princip rovnosti a partnerství
Přístup pracovníka ke klientovi služeb je stavěn na principu partnerství, spolupráce. - Ochrana osobních údajů a diskrétnost
Každý pracovník organizace je zavázán mlčenlivostí, tak aby maximálně chránil klienta před předsudky a nedošlo k negativnímu hodnocení v důsledku poskytování služeb. Diskrétností zajišťujeme ochranu zranitelným lidem. - Neúplatnost
Pracovníci organizace nepřijímají při práci osobně žádné dary, ze kterých by mohli mít osobní prospěch. Jednají čestně a důvěryhodně. - Loajalita k organizaci
Všichni pracovníci vystupují při dosahování cílů, naplňování poslání organizace jednotně, respektují rozhodnutí schválená v rámci organizace, řídí se vnitřními dokumenty, svým chováním nepoškozují pověst a zájmy organizace.